الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و بررسی تاثیر آن بر نتایج جستجو

خانه » مقالات اموزشی » seo » الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و بررسی تاثیر آن بر نتایج جستجو
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و بررسی تاثیر آن بر نتایج جستجو

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

1619

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۴۰۰-۱۲-۱۰

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

الگوریتم مرغ مگس خوار

سلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز کدپز

با قسمت سوم از الگوریتم های گوگل برای سئو ی سایت در خدمت شما هستم .

برای اطلاع بیشتر درباره ی الگوریتم های گوگل برای سئو ی سایت اینجا کلیک کنید.

امیدوارم که نهایت استفاده رو از این مطلب ببرید.

الگوریتم مرغ مگس خوار بر خلاف دو الگوریتم (الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ) قبلی یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربران آنها را جستجو می کنند. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده را بررسی می کند و براساس خواسته های کاربران سعی می کند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

اما خوب اگر این الگوریتم در نتایج وب سایت تاثیر گذار است پس دیگر نیازی نیست ما برای بهبود سایت مان در این مورد اقدامی انجام دهیم؟
موضوع به همین سادگی هم نیست،  الگوریتم مرغ مگس خوار به شدت به بررسی نیازهای کاربران و مواردی که جستجو می کنند اهمیت می دهد، اگر شما هم به این موضوع اهمیت بدهید قطعا توسط الگوریتم مرغ مگس خوار به کاربران بیشتری در گوگل پیشنهاد داده خواهید شد.
این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان می دهد. شما نیز می توانید با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن هستند تولید نمایید.
شما می توانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله در ابتدا وب سایت خود را بهبود بخشید و بعد از طریق ابزار وبمستر گوگل برای وب سایت خودتان درخواست تجدید نظر بدهید، گوگل بعد از مدتی مجدد سایت شما را بررسی نموده و در صورتی که واقعا تغییرات جدید مطابق با اصول سئو باشد، مجدد شما را به جایگاه قبلی بازخواهد گرداند.
در نهایت اگر وب سایت شما توسط گوگل و انواع الگوریتم های آن مورد حمله قرار گرفته و افت شدیدی داشته باز هم برای بازگشت به جایگاه قبلی راهی وجود دارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدای به آن اشاره شد، سرعت و در عین حال وجود دقت از مهمترین صفات بارز الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد و از آنجایی که گوگل سعی بر آن داشت تا به الگوریتمی دست یابد که از طریق آن علاوه بر سرعت در هنگام جستجوی صفحات؛ با دقت، بهترین نتایجی را که مورد نظر کاربر می باشد بدست آورده و به کاربران ارائه دهد توانست الگوریتم مرغ مگس خوار را راه اندازی کند.
روش این الگوریتم بدین صورت است که بر روی مفهوم عبارت جستجو شده کار می کند. بدین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده سپس از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که می تواند مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد. بطور مثال شما در گوگل عنوان ” خرید موبایل” را تایپ می کنید. در این مرحله مرغ مگس خوار شروع به کار می کند و مترادف کلمات “خرید” و “موبایل” را جستجو می کند. برای خرید از کلمه “بازار” و برای موبایل از “گوشی تلفن همراه” استفاده می کند. سپس نتایجی را که به کاربر ارائه خواهد داد لینک صفحاتی است که در محتوا ی آن در مورد خرید و بازار تلفن همراه توضیحاتی ارائه داده شده است.

تفاوت روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی و تحلیل کلمه در چیست؟

در گذشته نتایج جستجو صفحاتی را شامل می شد که در متن خود از کلمه کلیدی جستجو شده و عبارت مورد نظر بهره می برد. بطور مثال کاربر ” کامپیوتر” را جستجو می کند سپس بعد از جستجو، گوگل صفحاتی را که در محتوای آن از کلمه “کامپیوتر” بهره می برد به نمایش می گذارد. اما امروزه با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر کلمه کلیدی، بر مفهوم آن و متنی که به کلمه کلیدی مربوط می شود هم دقت کرده و به سرعت صفحاتی را که بیشترین ارتباط با کلمه جستجو شده دارند برای کاربر لیست و به نمایش در می آورد. بطور مثال هنگام جستجوی “کامپیوتر” در الگوریتم جدید، صفحاتی لیست می شود که در متن آن از کامپیوتر، رایانه و تمام عباراتی که مترادف با “کامپیوتر” می باشد استفاده کرده و در نتیجه کاربر صفحاتی را مشاهده می نماید که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده ی خود دارد.
در روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی، کاربر گاهاً شاهد آن بود که نتایج متفاوت با عبارت مورد نظرش می باشد. در این روش تمام کلمات و حتی حروف اضافه عیناً مورد بررسی قرار می گرفت بطور مثال اگر در عبارت جستجو “از”، “را” و غیره را به کار بریم موتور جستجو آنها را نیز به عنوان کلمه کلیدی در نظر می گرفت. در نتیجه کاربر شاهد محتوایی بود که از هدفش فاصله دارد به همین منظور می توان پدید آمدن این اتفاق را از مشکلات و معایب این روش در نظر گرفت.
اما در روش جستجوی تحلیلی(استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار)، صفحاتی که در نتایج گوگل برای کاربر لیست می شود کاملا مرتبط با عبارت جستجو شده بوده و کاربر با بیشترین سرعت به بهترین نتایج دست خواهد یافت.

در ادامه به بررسی سایر الگوریتم های گوگل برای سئوی سایت باشید.

با ما همراه باشید.

یاعلی.

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید