گوگل وبمستر تولز یا گوگل سرچ کنسول چیست و اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر

خانه » مقالات اموزشی » seo » گوگل وبمستر تولز یا گوگل سرچ کنسول چیست و اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر
گوگل وبمستر تولز یا گوگل سرچ کنسول چیست و اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

1680

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۲-۱۸

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

گوگل وبمستر تولز

سلام

امیدوارم حالتون خوب باشه !!!

با سری آموزش های گوگل وبمستر تولز در خدمت شما همراهان گرامی کدپز هستم .

در این آموزش ها قصد داریم تا نحوه ی اتصال وبسایت به گوگل وبمستر تولز و چگونگی استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد .

قسمت اول : توضیحاتی اجمالی درباره ی گوگل وبمستر تولز

گوگل سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز یا ابزار وبمستر گوگل یکی از ابزارهای فوق العاده ارزشمندی است که گوگل در اختیار مدیران سایت ها و وبمسترها قرار می دهد. این ابزار اخیرا نام سرچ کنسول گوگل را به خود گرفته است اما تفاوتی از لحاظ عملکرد با ورژن قبلی ندارد و فقط برخی امکانات جدید به آن افزوده شده است.

برای استفاده از این ابزار گوگل اولین کاری که باید بکنید این است که سایت خود را در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید و حساب گوگل خود را ایجاد کنید.

از آن پس، این ابزار اطلاعات و قابلیت های ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال شما می توانید آمار کلیک هایی که از گوگل دریافت کرده اید را ببینید و همچنین ببینید چه افرادی لینک سایت شما را در نتایج گوگل دیده اند اما کلیک نکرده اند!

همچنین می توانید کل بک لینک هایی که به سایت شما داده شده است را نیز ببینید و کلی امکانات دیگر که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

تک تک اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد می تواند بسیار ارزشمند و کاربردی باشد.

برای مثال وقتی بدانید ۹۹% کاربران بعد از دیدن لینک سایت شما در نتایج گوگل، بر روی آن کلیک نکرده اند، متوجه می شوید که مشکلی در عنوان محتوای شما وجود دارد و به اندازه کافی برای کاربران جذاب نبوده است. در نتیجه اقدام به تغییر عنوان یا توضیحات متا خود می کنید و به این ترتیب می توانید نرخ کلیک را افزایش دهید.

توجه کنید که نرخ کلیک یا CTR یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در سئو و رتبه بندی وبسایت ها می باشد. در ادامه بیشتر درباره CTR صحبت خواهیم کرد اما توصیه می کنم مقاله «راهنمای کامل افزایش CTR» را هم حتما بخوانید.

اهمیت معرفی سایت به گوگل وبمستر تولز

از نخستین فعالیت هایی که بر هر وبمستری لازم است، معرفی سایت به گوگل وبمستر تولز است.

اهمیت و فواید معرفی سایت به گوگل وبمستر آنجا مشخص می شود که گاهی اوقات ممکن است خطاهایی بکنید و گوگل بخواهد شما را بصورت دستی جریمه (پنالتی) کند. اگر در این سیستم عضو نباشید، از طرف گوگل جریمه می شوید، بدون اینکه متوجه بشوید! اما اگر سایت خود را در ابزار وبمستر گوگل ثبت کرده باشید، گوگل پیغامی برای شما می فرستد و شما را از این قضیه آگاه می کند و بنابراین ممکن است بتوانید این جریمه را برطرف کنید.

اما معرفی سایت به گوگل وبمستر فقط همین یک کاربرد را ندارد و پیش تر گفتیم که کاربرد و فواید گوگل وبمستر تولز بی شمار است!

اگر سایتتان را در گوگل وبمستر ثبت کرده باشید، گوگل به شما پیغام های دیگری نیز می دهد. برای مثال به شما پیغام می دهد که دامنه اصلی خود را انتخاب کنید یا مثلا از شما می خواهد که ارورهایی که در هنگام کراول کردن سایت شما پیش آمده است را چک کرده و آنها را برطرف کنید.

بنابراین اگر بخواهم به طور کلی بگویم، اهمیت معرفی سایت به ابزار وبمستر گوگل آنجاست که گوگل از طریق این پنل با سایت شما در ارتباط است و علاوه بر قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، پیغام ها و توصیه هایی در راستای بهبود کیفیت سئو سایتتان به شما می کند.

اگر مایلید درباره الگوریتم های گوگل درباره سئو ی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اینجا کلیک کنید.

در ادامه به بررسی چگونگی اتصال سایت به گوگل وبمستر تولز می پردازیم .

با ما همراه باشید .

یا علی .

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید