تفاوت نوشته و برگه و آموزش پست گذاشتن در گوتنبرگ وردپرس

خانه » مقالات اموزشی » وردپرس » تفاوت نوشته و برگه و آموزش پست گذاشتن در گوتنبرگ وردپرس
تفاوت نوشته و برگه و آموزش پست گذاشتن در گوتنبرگ وردپرس

نویسنده:

سجاد حسین زاده

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

3332

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۹-۲۱

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

دراین جلسه از آموزش وردپرس می‌خواهیم در ابتدا به معرفی نوشته‌ها و برگه‌ها بپردازیم. سپس فرق میان نوشته و برگه در وردپرس را بررسی کنیم و همچنین خواهیم آموخت چگونه در مهمترین تغییر وردپرس در نسخه 5 ، گوتنبرگ مطالب خود را منتشر نمایید. بنابراین آموزش پست گذاشتن در وردپرس را به خوبی بررسی خواهیم کرد.

وردپرس روز به روز در حال توسعه می باشد. از این رو امکانات وردپرس به سرعت در حال بهتر شدن می باشند. این روز ها نام گوتنبرگ (Gutenberg) است که شدیدا شنیده می شود.

فهرست مطالب

  1. معرفی نوشته و برگه در وردپرس
  2. تفاوت نوشته‌ها و برگه‌ها در وردپرس
  3. آموزش پست گذاشتن در نوشته و برگه های وردپرس
  4. شروع کار با ویرایشگر گوتنبرگ برای اضافی کردن پست یا برگه

معرفی نوشته و برگه در وردپرس

هنگامی‌که نوبت به ایجاد محتوا برای سایت وردپرس شما می‌رسد، این گزینه را دارید که بین ایجاد یک پست یا صفحه یکی‌را انتخاب کنید. هر دو کاربردهای مربوط به خود را دارند و می‌توانند عناصر بسیار پویایی را به سایت شما اضافه کنند.

نوشته‌ها و برگه‌ها هر دو پست تایپ‌هایی در وردپرس می‌باشند. که با استفاده از این دوبخش می‌توانید مطالب خود نظیر، آموزش‌ها، مقالات، اخبار، لندینگ پیج‌ها، صفحه اصلی سایت و غیره را با آن‌ها ایجاد کنید.

تفاوت نوشته‌ها و برگه‌ها در وردپرس

نوشته‌ها

  • پست وردپرس همان چیزی است که جنبه وبلاگ سایت شمارا تشکیل می‌دهد.
  • پست‌ها به‌طورکلی اخبار یا به‌روزرسانی های اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص یا نقطه صحبت مشخصی هستند.
  • پست‌ها به ترتیب زمان لیست شده‌اند و می‌توانند در سایت شما برچسب‌گذاری، دسته‌بندی و حتی بایگانی شوند.
  • پست‌های وردپرس مواردی هستند که محتوای RSS وبلاگ وردپرس شمارا تشکیل می‌دهند.
  • می‌توانید بخشی را برای اخبار سایت خود، در پست‌ها ایجاد کنید. این محتواها کاملا پویا هستند و به‌طورمکرر باید توسط شما به‌روزرسانی شوند.

برگه‌ها

برگه‌های وردپرس ازاین‌جهت که دارای عنوان و متن اصلی هستند مانند پست‌ها می‌باشند، اما باید آن را متفاوت بدانیم زیرا:

  • برگه‌ها عموماً برای مطالب یا مطالب استاتیک اختصاص‌یافته‌اند. نه وبلاگ و نه اخبار
  • نمونه‌هایی از این صفحات می‌توانند درباره ما، تماس با ما، صفحه اصلی و غیره باشد.
  • برگه‌ها را نمی‌توان مانند پست‌های وردپرس دسته‌بندی یا برچسب‌گذاری کرد.
  • اما درعوض برگه‌ها می‌توانند دارای یک سلسله‌مراتب باشند. به این معنی که شما می‌توانید برگه‌ها را زیر برگه‌های بزرگ‌تر قرار دهید. و درواقع یکی را “والد” دیگری قرار دهید، بنابراین می‌توانید با این حرکت گروهی از برگه‌ها را ایجاد کنید.
  • به دلیل ماهیت ساکن بودن، برگه‌ها در فیدهای RSS گنجانده نمی‌شوند.

آموزش پست گذاشتن در نوشته و برگه های وردپرس

نحوه‌ی قراردادن مطالب در نوشته و برگه های وردپرس تقریبا یکسان است، و شما باید در ویرایشگر آن مطالب خودتان را قرار دهید. از نسخه وردپرس 5 ویرایشگر گوتنبرگ جایگزین ویرایشگر کلاسیک شده‌است. به‌راستی که این یک اتفاق میمون و مبارک است. 🙂

اما به راستی ویرایشگر گوتنبرگ چیست؟

شاید این واژه به گوش بسیاری از شما خورده باشد. اما واقعاً گوتنبرگ وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ باید به شما بگویم که گوتنبرگ واقعاً فراتر از یک ویرایشگر باشد. واقعا اجحاف است که آن را یک ویرایشگر بنامیم.
محیطی برای قرار دادن پست‌هایتان باقابلیت‌هایی جذاب و بسیار پرکاربرد نظیر اضافه شدن امکاناتی برای تصاویر، جدول‌بندی‌ها، لیست‌ها، گذاشتن دکمه، طرح‌بندی و رنگ‌بندی اختصاصی، که همه و همه شمارا به‌کارکردن بیش‌ازپیش با وردپرس مشتاق خواهد کرد.

گوتنبرگ : پست گذاشتن در گوتنبرگ ، مهمترین تغییر وردپرس 5 چگونه است؟
گوتنبرگ : پست گذاشتن در گوتنبرگ ، مهمترین تغییر وردپرس 5 چگونه است؟

رونمایی از گوتنبرگ

تصویر کوتنبرگ

وردپرس در نسخه‌ی 5 خود، از گوتنبرگ استفاده می‌کند. این را باید بدانید که گوتنبرگ در حال حاضر یک محیط ویرایشگر منحصربه‌فرد و جدید می‌باشد. اما این شروع تغییراتی بزرگ خواهد بود. گوتنبرگ مانند وردپرس قرار است پیشرفته‌تر شود. درواقع این پروژه بر روی لایه‌بندی و قالب‌های سایت تأثیر گذاشته و تبدیل به یک سفارشی ساز کامل برای وردپرس می‌شود.

شروع کار با ویرایشگر گوتنبرگ برای اضافی کردن پست یا برگه

در ابتدا باید بگوییم که اگر وردپرس را نصب ندارید، می‌توانید جلسه نصب وردپرس را مشاهده نمایید. حال به آموزش پست گذاشتن در وردپرس می‌پردازیم.

در ابتدا از هر روشی که دست دارید، یک نوشته و یا برگه را ایجاد نمایید.

ایجاد یک پست یا برگه در وردپرس
ایجاد یک پست یا برگه در وردپرس

داشتن رابط کاربری آسان می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت این ویرایشگر باشد. به راحتی هرچه تمام‌تر در وسط صفحه شروع به نوشتن کنید. و یا بر روی “+” کلیک کنید تا انواع تیتر، پاراگراف، لیست‌ها، جداول و عکس‌های مورد نظرتان را اضافی کنید.

3.شروع کار با گوتنبرگ

همچنین توجه داشته باشید که می‌توانید برای متن‌هایتان قلم خود را از ستون سمت چپ سفارشی کنید.

قسمت‌های مختلف را انتخاب کنید. ملاحظه می‌کنید که برای هر قسمت تنظیماتی در ستون سمت چپ وجود دارد که کار با آن را شخصی‌سازی می‌کند. و می‌توانید با سلایق خودتان آن‌ها را تنظیم کنید.

این‌که در ابتدا کار با ویرایشگر گوتنبرگ کمی سخت باشد، چیز عجیبی نیست امکاناتی که اضافی شده‌اند به‌مراتب آن را نسبت به ویرایشگر کلاسیک پیشرفته‌تر کرده است.

سخن پایانی

گوتنبرگ یک تغییر بزرگ است و این اطمینان را می دهد که توسعه‌دهندگان به‌راحتی بتوانند درآن به‌فعالیت بپردازند. در نهایت، فرصت‌های جدیدی برای پلاگین‌ها و توسعه‌دهندگان تم ایجاد خواهدشد تا به‌راحتی ازطریق یک تجربه‌ی جذاب، بااستفاده از ابزارهای پشتیبانی شده، به کاربران خدماتی ارائه‌دهند. باید منتظر تغییرات بی‌حد و اندازه‌ی این تغییر بزرگ وردپرس ماند. مطمئنا ویژگی‌های بسیاری برای گوتنبرگ افزوده خواهدشد.

ادامه‌ی جلسات

به‌پایان جلسه هفتم آموزش وردپرس رسیدیم. شما عزیزان می‌توانید باقی جلسات را دنبال کنید. همچنین منتظر نقطه نظرات شما در رابطه با این سری از آموزش‌های دوره‌ای وردپرس کدپز در قسمت کامنت‌ها هستیم.

سجاد حسین زاده

سجاد حسین زاده

سجاد حسین زاده هستم متولد کرج, بنده از سال ۹۴ سابقه حضور در حوزه وب را دارم. و روزبه‌روز در حال رشد و ارتقای خودم تو این زمینه هستم. از علایقم که بخوام به گم: خب واضحه که عاشق کدنویسی هستم. و همچنین من از معدود افراد برنامه‌نویس ورزشکار هم به‌حساب میام.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید