سئو ۲۰۱۹ و بررسی اصول ، چشم انداز ها و فاکتور های جدید آن در این سال

خانه » مقالات اموزشی » seo » سئو ۲۰۱۹ و بررسی اصول ، چشم انداز ها و فاکتور های جدید آن در این سال
الگوریتم سئو 2019

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

2609

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۲-۱۸

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

سئو

سلام خدمت شما دوستان و همران عزیز کدپز

در این قسمت می خوام راجع به اصول سئو در سال ۲۰۱۹ توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدم.

برای اینکه بدونید سئو چیه میتونید اینجا کلیک کنید .

همچنین برای مطالعه ی اصول سئو در سال ۲۰۱۸ اینجا کلیک کنید .

چشم انداز های جدید سئو ۲۰۱۹

سئو تا به امروز که در پایان سال ۲۰۱۸ قرار داریم تغییرات زیادی را به خود دیده است. آیا به یاد می‌آورید که مثلا ۱۰ سال پیش سئو چگونه بود و برای قرار گرفتن در رتبه برتر موتورهای جستجو باید چه تاکتیک‌هایی را به کار می‌بردیم؟ آیا یادتان هستید اولین چیزی که در گوگل یا یاهو سرچ کردید چه بود؟ اگر متولد اواخر هفتاد و اوایل هشتاد هستید احتمالا چیزهایی مانند اینترنت اکسپلورر و ویندوز ۹۸ را به یاد نمی‌آورید.


در آن زمان موتورهای جستجو به پیشرفتگی و هوشمندی الان نبودند و اگر می‌خواستیم مرتبط‌ترین نتیجه را به دست بیاوریم باید از عباراتی بسیار کوتاه و خلاصه شده استفاده می‌کردیم. همچنین تعداد نتایج جستجو نیز به وسعت امروز نبود و برای هر جستجو تنها به نتایج محدودی دسترسی داشتیم.


این‌ مقدمه‌ها را گفتیم تا به امروز برسیم. امروز سئو به یک علم تبدیل شده و خاصیت علم هم این است که ساعت به ساعت و روز به روز پیشرفت می‌کند. هر ساله شاهد بروز تغییراتی جزئی و عمده در سئو هستیم که روی نتایج جستجو اثر می‌گذارند. موتورهای جستجو هم اکنون به هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی مجهز هستند و می‌توانند مرتبط‌ترین نتایج ممکن را در کسری از ثانیه به جستجوکننده ارائه دهند.


سال ۲۰۱۸ در حال پایان است و در این سال تغییراتی در سئو رخ داد. اما تغییرات سئو به همین سال ختم نمی‌شوند و قطعا در سال آینده نیز شاهد تغییرات عمده‌ای در علم سئو خواهیم بود. در ادامه چشم‌اندازهای سئو در سال ۲۰۱۹ را با هم بررسی خواهیم کرد و می‌گوییم که در این سال چه چیزهایی قرار است روی نتایج جستجو بیشترین اثرگذاری را داشته باشند. تا پایان با ما همراه باشید.


توجه‌ ویژه‌ای به سرعت بارگذاری سایت در دستگاه‌های موبایل داشته باشید


سه سال پیش خبر رسید که جستجوهای موبایلی از دسکتاپ پیشی گرفته است، اما با این وجود هنوز هم بسیاری از مدیران سایت‌ها توجهی به بهینه‌سازی سایت خود برای دستگاه‌های موبایل ندارند و اساسا آن را یک چیز اضافی می‌دانند. امروزه دیگر استفاده از یک قالب ریسپانسیو وردپرس کفایت نمی‌کند و برای بهبود ترافیک جستجو و نرخ تبدیل باید کارهایی مانند بهینه‌سازی نمایش UX سایت در دستگاه‌های موبایل و سرعت بارگذاری آن در این دستگاه‌ها را در دستور کار قرار دهید.


از حدود ۸ سال قبل یعنی سال ۲۰۱۰ سرعت بارگذاری سایت به عنوان یکی از فاکتورهای موثر رتبه‌بندی از سوی گوگل درنظر گرفته می‌شود؛ یعنی قبل از اینکه دستگاه‌های موبایل به گستردگی و هوشمندی امروز باشند. امروزه با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌های موبایل پهنای باند و حافظه نسبتا محدودی دارند، اهمیت بهینه سازی سرعت سایت برای این دستگاه‌ها دوچندان شده است.


کسب و کارها باید مطمئن شوند که سایت‌ها در تمامی دستگاه‌ها، اعم از دسکتاپی و موبایلی، با سرعت بارگذاری می‌شود. استفاده از PageSpeed Insights گوگل روشی عالی برای فهمیدن وضعیت بارگذاری سایت است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در قدم بعدی از AMP یا صفحات موبایلی پرشتاب نیز استفاده کنید.


محتواهایتان را برای FEATURED SNIPPET بهینه‌سازی کنید


براساس یافته‌های مرکز SEMrush، هم اکنون حدود ۱۱.۲۸ درصد از نتایج جستجو دارای featured snippet هستند. featured snippet ها درواقع همان باکس‌های سفید رنگی هستند که بالای برخی نتایج جستجوی خاص ظاهر می‌شوند و پاسخی دقیق به آن‌چه جستجو کرده‌ایم را به ما نمایش می‌دهند. featured snippet تاثیر بسیار شگرفی روی رتبه‌بندی یک سایت دارد؛ زیرا که قبل از ۱۰ نتیجه اول جستجو نمایش داده می‌شود و سایتی که محتواهای خود را برای آن بهینه‌سازی کرده باشد شانس بسیار بیشتری برای جلب توجه مخاطبان و کشاندن آن‌ها به سایت دارد. همچنین براساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، طول مطلوب یک featured snippet حدود ۴۰ تا ۵۰ کلمه است. بنابراین هنگام نوشتن محتوا این نکته را مدنظر داشته باشید.

ویدئوهای یوتیوب و توضیحات آن‌ها نیز در featured snippet گنجانده می‌شوند. بنابراین ویدئوها را نیز دسته کم نگیرید و همزمان با تولید و انتشار محتواهای متنی، انتشار ویدئو را نیز در دستور کار قرار دهید. توسعه یک جدول زمان بندی و تقویم محتوایی می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت منظم به تولید محتوا ی مستمر اشتغال داشته باشید.


برای سوالات بهینه‌سازی کنید و نه فقط کلمات کلیدی


از آن‌جایی که جستجوهای وب به تدریج رنگ و بوی تعاملی به خود می‌گیرند، featured snippetها دیگر فقط به کلمات کلیدی محدود نمی‌شوند. این روزها استفاده از جستجوی صوتی در دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، ساعت‌ها و اسپیکرهای هوشمند در حال افزایش است و کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند تا نیازهای خود را از طریق صوت به گوگل منتقل کنند. بنابراین شیوه بیان و لحن پرسیدن نیز در اینجا تغییر می‌کند و در این صورت اهمیت بهینه‌سازی صرف برای کلمات کلیدی کاهش می‌یابد. همان‌طور که استفاده از دستگاه‌هایی مانند اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ با افزایش همراه خواهد بود، این نوع جستجوها نیز به تبع آن افزایش می‌یابد.


به عنوان یک مالک کسب و کار یا مدیر سایت باید رایج‌ترین سوالاتی که افراد در حوزه کاری شما می‌پرسند را شناسایی کرده و سایت خود را برای آن‌ها بهینه‌سازی کنید. می‌توانید یک بخش پرسش و پاسخ در سایت خود ایجاد کنید و به محبوب‌ترین سوالات کاربران در آن‌جا پاسخ دهید. انجمن‌ها و سایت‌هایی مانند Quora مکان‌هایی عالی برای شناسایی سوالات کاربران هستند. البته محدودیت ۴۰ تا ۵۰ کلمه‌ای برای featured snippetها را نیز مدنظر داشته باشید. همچنین استفاده از کلماتی مانند «چگونه» «چرا» «چه» «کجا» «چه زمان» «چه کسی» و کلماتی از این دست در عنوان به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد شما قصد پاسخ دادن به چه سوالی را دارید.


برای سایت خود گواهینامه SSL دریافت کنید


هر ساله شاهد افزایش تعداد سایت‌های قربانی هک و سرقت اطلاعات هستیم و بنابراین جای تعجب ندارد که چرا گوگل از سایت‌ها می‌خواهد که گواهینامه SSL دریافت کنند تا بتوانند از اطلاعات کاربران خود در برابر هکرها محافظت کنند. تمامی سایت‌هایی که به هر نحو اطلاعات کاربران را دریافت می‌کنند باید دارای گواهینامه SSL باشند. همچنین در اجلاس سال گذشته جستجو که در نیویورک برگزار شد، یکی از مدیران امنیتی گوگل اعلام کرد که این موتور جستجو سایت‌ها را تشویق می‌کنند که خود را با استانداردهای HTTPS همراه کنند.
همچنین بخوانید:


هک شدن چگونه روی سایت و کسب‌وکار آنلاین اثر می‌گذارد؟


کسب و کارهایی که می‌خواهند همیشه یک گام از دنیای سئو پیش باشند، باید همواره آپدیت‌های ایجاد شده در الگوریتم‌ها و استراتژی‌های گوگل را زیرنظر داشته باشند تا بتوانند خود را به بهترین نحو ممکن برای رخدادهای آینده آماده کنند.


ما همواره به مشتریانی که برای خدمات سئو به آژانس بازاریابی دیجیتال دارت مراجعه می‌کنند توصیه می‌کنیم که چشم‌انداز پیش رو را با دقت نظاره‌گر باشند. برای مثال، با خود پیشگویی کنند که در دو یا سه سال آینده قرار است چه تغییراتی در الگوریتم موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو و بینگ ایجاد شود؟ این تغییرات چه تاثیری روی کسب و کار آن‌ها و رتبه‌شان در موتورهای جستجو می‌گذارد؟ به حداقل رساندن نگرانی‌های امنیتی و پاسخ به جستجوها در مرتبط‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن دو بخش عمده از این ماجرا هستند. اگر سایت شما بتواند این دو هدف را عملی کند، می‌توانید به کسب نتایج مثبت در سال‌های آینده امیدوار باشید.

ممنون که با من همراه بودید .

در پناه حق .

یاعلی

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید