چگونه با تولید ویدیو در سئو سایت معجزه کنیم؟

خانه » مقالات اموزشی » seo » چگونه با تولید ویدیو در سئو سایت معجزه کنیم؟
تاثیر ویدیو بر سئو

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

819

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۲-۱۸

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

محتوای ویدیویی یکی از راه هایی است که باعث می شود محتوای وب ، وبلاگ ها و همچنین پست های شما در شبکه های اجتماعی جذاب تر شود قابلیت اشتراک گذاری ان نیز افزایش پیدا کند.

خب سلام عرض می کنم خدمت شما همراهان عزیز کدپز.

تو این قسمت قصد داریم ببینیم چطور میشه با تولید یه محتوای ویدیویی تو سئوی سایت معجزه کنیم و نتایج شگفت انگیزی ازش بگیریم. برای اینکار هم فقط کافیه یه سری کارای ساده رو انجام بدید که با هم بررسی می کنیم.

تاثیر ویدیو بر سئو

بیشتر سئوکاران و افرادی که مشغول تولید محتوا هستند متوج این موضوع شده اند که برای اینکه یه برگه یا یک مقاله از وب سایت جذاب تر و مخاطب پسند تر شود استفاده از ویدیو امری غیری قابل انکار است.

تاثیر محتوای ویدیویی بر روی سئوی سایت

در سال گذشته ، یکی از موارد مورد توجه گوگل استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت هاست. اگر همین حالا سری به گوگل بزنید و یک جستجوی کوچک انجام دهید متوجه خواهید شد که گوگل در صورت وجود محتوای ویدیویی مناسب ، آن را در صدر نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد.

خیلی وقت ها جستجوی شما به لینکی از آپارات و یا YouTube ختم می شود که متناسب با جستجوی شما ویدیویی را به شما نشان می دهد. البته این تنها ویدیو نیست که بر جایگاه شما در نتایج موثر است بلکه عوامل دیگری مثل فایل های PDF ، وجود انواع تگ های نگارشی HTML ، طولانی بودن محتوا و… نیز بر سئوی سایت شما تاثیر دارد. اما می توان گفت امروزه مهم ترین و بیشترین تاثیر را ویدیو ها روی سایت ها میگذارند. پس نباید از ان ها غافل شد.

بزرگترین موتور جستجو ویدیو کدام است؟

در حال حاضر بزرگ ترین موتور جستجوی ویدیو در سرتاسر دنیای وب ، YouTube است که بعد از گوگل به عنوان دومین موتور جستجوی دنیا قرار دارد. در کشور عزیز ما نیز وب سایت آپارات نقش یوتیوب را ایفا می کند و به عنوان بزرگ ترین موتور جستجوی ویدیو داخلی شناخته می شود.

چگونه ویدیو های خود را بهینه سازی کنیم تا در صدر نتایج موتور جستجو قرار بگیرد؟

خب تا اینجای کار با هم بررسی کردیم و دیدم که محتوای ویدیوی چه قدر بارزش و تاثیرگذار است. اما قرار دادن وییدو تو وب سایت بدون رعابت نکات بهینه سازی نمی تونه سایت شما رو تو صدر نتایج جستجو قرار بده. در ادامه قصد دارم یه سری نکات کلیدی رو در اختیارتون قرار بدم که حتما با دقت اونا رو انجام بدید و محتوای ویدیویی رو جدی بگیرید چرا که طبق تحقیقات انجام شده سهم محتوای ویدیویی تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ درصد خواهد بود.

دقت در انتخاب موضوع و هدف ویدیو

یکی از نکات مهم در تولید محتوا ، این است که باید دقت کرد که محتوای شما برای کاربران نوشته شده باشد نه برای موتورهای جستجو. این اصل در تولید محتوای ویدیویی نیز صادق است. پس سعی کنید که هدف از تولید ویدیو شما ، برطرف کردن نیاز کاربرانتان باشد. البته این امر خود نیازمند شناسایی بازار هدف و نیاز های آشکار و پنهان کاربران و مشتریان شماست. در کل اگر ویدیویی برای کاربر مفید باشد ، در نتیجه برای موتور جستجو نیز مفید است.

انتخاب موضوع یکی دیگر از عوامل مهم در تولید محتوای ویدیویی است. همیشه سعی کنید که در انتخاب موضوع از کلمات جذاب و در عین حال ساده و قابل فهم برای کاربران استفاده کنید.

زمان محتوای ویدیویی

طول محتوای ویدیویی شما بستگی به هدف شما از تولید ویدیو دارد. اگر برای معرفی یک محصول ویدیو تولید می کنید ، زمان این ویدیو بیشتر از ۵ دقیقه نباید باشد. شما باید تمام تمرکز خود را بر این قرار دهید که محصول و یا پیزی که قصد معرفی آن را دارید ، به طور کامل و دقیق در این ۵ دقیقه معرفی شود. اگر ویدیو شما در این زمینه بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشد ، کاربر خسته شده و از آن صرف نظر می کند.

برای محتواهای آموزشی نیز می توان گفت که این شرط صدق می کند.

ولی اگر قصد دارید که ویدیوهای طولانی تولید کنید ، بهتر است سعی کنید که مدت زمان آن بیشتر از ۴۰ دقیقه طول نکشد و می توانید این موضوع را در ابتدای ویدیوی خود برای کاربران و بینندگان خود مطرح کنید.

حجم و کیفیت ویدیو

یکی دیگر از بحث های مهم در تولید ویدیو ، کیفیت ویدیو تولید شده توسط شماست. از موضوع مطمئن باشد که یک ویدیو با کیفیت پایین ابدا بازخورد خوبی نخواهد داشت ، بنابراین اگر قصد دارید صدای خودتان را در ویدیو ضبط کنید از دستگاه های ضبط صوت مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که صدای شما رسا و واضح باشد. شاید شما نیز در بعضی از ویدیو ها به حالت برخوردید که صدای اطراف از صدای گوینده بیشتر است که این امر بر کیفیت ویدیو شما تاثیر بسیار منفی می گذارد.

حجم ویدیو شما هم نبایدخیلی زیاد باشد که در هنگام آپلود و یا دانلود آن مشکلی ایجاد نشود.

محل بارگزاری ویدیو

برای اینکار ، دو حالت وجود دارد :

در این حالت بعد از بارگزاری ویدیو در هر یک از این سرویس ها ، یک کد مخصوص برای نمایش ویدیو در سایت ، به شما عرضه می شود که با قرار دادن آن در وب سایت خود ، ویدیو مورد نظر به نمایش در می آید.

  • بارگزاری ویدیو در سرور سایت خود

در این حالت کاربر ویدیو را مستقیما از وب سایت شما نگاه خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما این است که از یک هاست دانلود اختصاصی استفاده کنید و با بارگزاری ویدیو در سایت و همچنین دانلود افزونه های وردپرس نمایش ویدیو مثل Spider Video Player ویدیو خود را در سایت تان به نمایش دربیاورید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان ویدیو ها

برای عناوین ویدیو ها باید از تگ h2 به همراه کلمات کلیدی استفاده کنید.

بعد از نوشتن عنوان سعی کنید که در حد یک یا دو پاراگراف ، متنی کوتاه درباره ی ویدیو بنویسید. همچنین در انتخاب عنوان ویدی حتما از کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید.

و به عنوان حرف اخر

انتشار ویدیو یکی از بهترین راهکار های افزایش رتبه در نتایج موتورهای جستجو و همچنین افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت شماست ، چراکه اگر به طور متوسط ویدیو شما ۳ دقیقه باشد ، توانسته اید ۳ دقیقه کاربر خود را در سایت نگه دارید.

حالا که اهمیت و ارزش تولید ویدیو بر سئو و بهینه سازی سایت رو متوجه شدید ، همین الان دست به کار بشید و محتوای ویدیویی شگفت انگیز تولید کنید و یا ویدیو های خودتون رو اصلاح کنید و تو سئوی سایت معجزه کنید.

خیلی ممنون که با من همراه بودید.

طبق معمول می تونید سوالات . نظرات و یا انقادات و پیشنهادت خودتون رو با ما در کامنت های زیر همین پست و یا در شبکه های مجازی کدپز در میون بزارید.

موفق و پیروز باشید.

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید