آموزش کار با اینستاگرام 2022 به صورت کاملا حرفه‌ای + ویدیوی آموزشی

خانه » مقالات اموزشی » آموزش کار با اینستاگرام 2022 به صورت کاملا حرفه‌ای + ویدیوی آموزشی
آموزش کار با اینستاگرام همانند یک حرفه ای + ویدیوی اموزشی

نویسنده:

مرتضی افضلی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

4864

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۴۰۱-۰۲-۳۰

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

12 دقیقه

امروزه اینستاگرام یک ابزار بسیار کاربردی است و اکثر افراد می‌توانند از طریق اینستاگرام کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، فرقی نمی‌کند چه نوع کسب‌وکاری دارید صاحب سایت هستید یا تنها از اینستاگرام استفاده می‌کند.

بسیاری از کسب و کارهای سنتی برای شروع به صورت کاملا رایگان از اینستاگرام استفاده میکنند و اکثر پیج های اینستاگرامی به صورت اختصاصی برای فروش طراحی شده اند.

حال می‌پردازیم به مراحل اینکه چگونه با اینستاگرام همانند یک حرفه‌ای کارکنید.

اگر نیاز به این دارید که ببینید داشتن سایت بهتر است یا پیج در شبکه‌ی مجازی اینستاگرام می‌توانید از مقاله مزیت‌های داشتن سایت استفاده کنید و اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید از مقاله‌ی چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه‌اندازی کنیم؟ استفاده کنید.

اگر تمایل به نصب اپلیکیشن instagram را داشته باشید می‌توانید به سایت instagram.com مراجعه کنید و بعدازآن از طریق سایت یا لینک‌های مربوط به پلی استور یا اپ استور اپلیکیشن را دانلود کنید.

آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

مرحله‌ی اول برای ورود به دنیای کسب‌وکار اینستاگرامی ساخت یک اکانت اینستاگرام است، اینستاگرام به‌صورت رایگان این امکان را به تمام افراد می‌دهد تا بتوانند اکانت و صفحات خود را راه‌اندازی کنند.

ساخت اکانت اینستاگرامی با داشتن شماره تلفن و یا ایمیل امکان‌پذیر است. در ویدیوی زیر کامل به ساخت اکانت اینستاگرامی پرداختیم.

ساخت پیج تجاری اینستاگرام

اینستاگرام یک قابلیت بسیار ویژه‌ای دارد که شما بتوانید کسب‌وکار خود را گسترده‌تر کنید، هنگامی‌که پیج خود را به پیج تجاری تبدیل می‌کنید این امکان را دارید تا آدرس، ایمیل و شماره همراه خود را در صفحه اصلی خود قرار دهید. دسترسی ساده برای شما ایجاد می‌شود که افراد بتوانند راحت‌تر با شما در ارتباط باشند.

در ویدیوی زیر کامل به این پرداختیم که چگونه می‌توان یک پیج تجاری اینستاگرام ساخت.

پیج خلاق اینستاگرامی (creator pages)

پیج های خلاق امکانات ویژه‌تری نسبت به پیج های تجاری دارند، اگر کسب‌وکار شما گسترده‌تر باشد شما می‌توانید پیج خلاق بسازید، پیج های خلاق این امکان را دارند که پاسخگوی خودکار به افراد را داشته باشد، خب وقتی تعداد مراجعان شما به دایرکت یا محل ارتباط برقرار کردن خصوصی در اینستاگرام زیاد باشد شما می‌توانید پیج خلاق ایجاد کنید تا به‌صورت حرفه‌ای پاسخگوی تمام افراد باشید.

partner یا همکار

اگر شما پیج خلاق اینستاگرامی داشته باشید و فردی که با آن همکاری می‌کنید نیز این قابلیت را داشته باشد و به شما اجازه‌ی دسترسی داده باشد می‌توانید آن فرد را در پست‌های اینستاگرامی خود به‌عنوان همکار معرفی کنید و قابلیت جدیدی است که جدا از تگ کردن به حساب می‌آید.

در ویدیوی زیر آموزش ساخت پیج خلاق را قراردادیم.

آموزش کار با اینستاگرام

ایسنتاگرام قابلیت‌های ویژه‌ای دارد، پست‌های ایسنتاگرامی، استوری ها و هایلات ها و IGTV.

اگر به دنبال آموزش اینستاگرام مارکتینگ هستید می‌توانید از دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید.

پست‌های اینستاگرامی

در پست‌ها شما قابلیت ارسال چندگانه دارید یعنی شما این امکان را دارید در هر پست 10 عکس و یا 10 ویدیوی 1 دقیقه‌ای قرار دهید پست‌ها به مدت نامحدود در صفحه‌ی شما خواهند ماند!

استوری‌های اینستاگرامی

در استوری های اینستاگرامی شما این قابلیت را دارید که ویدیوهای 1 دقیقه‌ای و یا یک عکس قرار دهید، اگر تعداد افرادی که شمارا دنبال می‌کنند بیشتر از 10 هزار نفر یا 10K باشد این قابلیت را دارید که بتوانید لینک قرار دهید که با بالا کشیدن صفحه به لینک ورود پیدا کنند.

این نکته را به یاد داشته باشید که استوری‌ها تنها 24 ساعت باقی خواهند ماند!

هایلات

هایلات ها به این منظور طراحی‌شده‌اند که شما بتوانید استوری های اینستاگرامی خود را در پروفایل خود نیز قرار دهید، محدودیت وجود استوری‌ها 24 ساعت است اما هایلایت ها به مدت نامحدود باقی خواهند ماند.

IGTV

محدودیت وجود ویدیوهای بیش از 1 دقیقه را در IGTV می‌توانید بردارید، در قسمت IGTV شما می‌توانید ویدیوهایی با مدت‌های بالا قرار دهید و محدودیت ندارد که حتماً باید ویدیوهای شما 1 دقیقه‌ای باشند و یا ویدیوهای بزرگ را برش دهد.

تگ کردن!

تگ کردن افراد در پست‌ها، کامنت ها و استوری ها به این معناست که ابتدا علامت @ را قرار دهید و بدون گذاشتن فاصله شروع کنید به نوشتن ای دی یا شناسه‌ی فرد موردنظر برای مثال @codepaz را تایپ کنید و در زیر برای شما صفحه‌ی فرد موردنظر را نشان خواهد داد با لمس کردن عکس شما آن فرد را تگ کردید!

تگ کردن اغلب به این منظور استفاده می‌شوند که شما یک عکس از پیج دیگر برداشته‌اید، اشاره می‌کنید که منبع عکس چه پیجی است و یا با دوست خود یک عکس گرفته‌اید با تگ کردن به دوست خود احترام می‌گذارید و نشان می‌دهید که اکانت دوستتان چیست.

هشتک !

سرچ های اینستاگرامی با گوگل کاملاً متفاوت است، شما می‌توانید با استفاده از هشتک‌ها در موضوعات مختلف پست‌ها یا استوری های خود را قرار دهید، برای استفاده از هشتک ابتدا علامت # را قرار می‌دهید و بدون گذاشتن فاصله شروع به نوشتن می‌کنید، برای مثال #کدپز یک هشتک است اما اگر هشتک شما چندکلمه‌ای باشد باید از علامت _ بین کلمات استفاده کنید برای مثال #تیم_کدپز.

لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی

لوکیشن یا موقعیت جغرافی را می‌توانید برای هر استوری یا پست خود قرار دهید، با این کار می‌توانید پست‌های خود را در میان سایر پست‌هایی که در مکان خاصی ثبت‌شده‌اند قرار دهید برای مثال شما در یک سمینار مهم در دانشگاه تهران قرار دارید و بعد از پست گذاشتن موقعیت مکانی را دانشگاه تهران انتخاب می‌کنید، به همین سادگی پست شما در میان سایر پست‌هایی که در دانشگاه تهران قرارگرفته‌اند قرار می‌گیرد، شما از هر سه قابلیت تگ کردن، هشتک گذاشتن و موقعیت جغرافیایی می‌توانید به‌صورت عادی استفاده کنید و نیاز نیست حتماً پیج های تجاری یا خلاق داشته باشید.

در ویدیوی زیر کامل به کار کردن و قرار دادن هر چهار مورد پست، استوری، هایلات و IGTV پرداختیم.

ایمن‌سازی اکانت اینستاگرامی

بسیاری از مواقع این مشکل پیش می‌آید که شما اکانت خود را از دست می‌دهید، اکانتتان هک می‌شود، اکانتتان دچار مشکل می‌شود و چندین کاربر وارد اکانت شما می‌شوند، بهترین راه برای ایمن‌سازی اکانت های اینستاگرامی را در ویدیوی زیر قراردادیم.

رفع محدودیت اکانت‌های ایسنتاگرامی

متأسفانه در بروز رسانی‌های اخیر instagram اگر تشخیص داده شود که فعالیت‌های شما غیرواقعی است و انسانی نیست، یعنی ربات در حال اداره کردن اکانت شماست، محدودیت اعمال می‌شود، محدودیت‌های قبلی اینستاگرام بین 24 تا 72 ساعت بود اما در به‌روزرسانی‌های اخیر تا 1 ماه ادامه‌دار خواهد بود، یکی از روش‌هایی که رفع محدودیت اعمال شود تغییر رمز صفحه‌ی شما خواهد بود که در ویدیوی زیر کامل به آن پرداختیم.

قابلیت‌های جدید اینستاگرام

نحوه‌ی استفاده کردن از قابلیت‌های جدید اینستاگرام مانند reels در اینستاگرام برای بهبود کیفیت استوری ها است و جایگزین برای این مورد است.

دیگر قابلیت جدید اینستاگرام Guide است که راهنمای طبقه‌بندی پیج شما به‌حساب می‌آید، اگر در صفحه پروفایل اینستاگرام گزینه‌ی + بالای صفحه را لمس کنید این قابلیت را مشاهده می‌کنید.

ابزارهای اینستاگرامی صرفاً برای بهبود شرایط کلی اینستاگرام است. مهم‌ترین عامل برای استفاده درست از یک شبکه اجتماعی، نحوه‌ی کار با ابزارها همانند یک حرفه‌ای است.

سخن پایانی

سعی بر این داشتیم تا تمام موارد موردنیاز برای کاربردهای حرفه‌ای اینستاگرام را قرار دهیم، اگر موردی از قلم افتاد و یا اگر سؤالی داشتید از طریق کامنت‌ها در پایین همین پست و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با ما در میان بگذارید.

اگر قصد دارید آموزش های افزایش فالوور اینستاگرام را ببینید میتوانید به مقاله مربوط با کلیک کردن بر روی افزایش فالوور اینستاگرام هدایت شوید.

دوستانی که از اینستاگرام فارسی استفاده میکنند ، در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با آموزش کار کردن با اینستاگرام فارسی ؛ از طریق کامنت‌ها یا سایر راه‌های ارتباطی می‌توانند با ما در تماس باشند.

از اینکه در آموزش راه‌اندازی اکانت اینستاگرامی همانند یک حرفه‌ای همراه ما بودید خوشحالیم و تبریک میگوییم که به یک سازنده‌ی حرفه‌ای اکانت اینستاگرامی تبدیل شدید.

پایدار باشید.

مرتضی افضلی

مرتضی افضلی

این روزها دیگر نیاز نیست کلی هزینه‌ی اجاره‌ی مغازه بدهید. با دنیای کسب‌وکار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می‌توانیم کسب درامد داشته باشیم و من در مجموعه‌ی کدپز در این راه همراه شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

13 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

    • سلام از قسمت تنظیمات (setting) گزینه‌ی account رو انتخاب کنید، گزینه‌ی switch to personal account رو انتخاب کنید به حالت پیج معمولی برمی گرده پیجتون.

  • سلام عالی بود. میخواستم بپرسم وقتی پیج بیزینس میزنیم کاربران به اطلاعات پیج شخصی ما دسترسی دارن!؟ یعنی آیا مشخص میشه که مثلا این پیج بیزینس رو چه کسی ایجاد کرده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام خیلی متشکر از شما، مشخص نمی‌کند چه کسی پیج را بیزنس کرده، اما اطلاعات تماس شمارا به اشتراک می‌گذارد که می‌توانید مشخص کنید اطلاعات بیزنسی شما با پیج اصلی شما متفاوت باشد، بیزنس پیج اینستاگرام مثل فیس بوک پیج جدید نمی‌سازد و درواقع همان پیج را بیزنس می‌کند که قابلیت آنالیز کردن و قرار دادن اطلاعات تماس ایمیل و لوکیشن را دارد و شما می‌توانید از دسته‌بندی‌هایش برای مشخص کردن اینکه چه دسته‌بندی از کسب‌وکارها هستید استفاده کنید.

  • خیلی عالی بود ، چندباری گشتم و سایت شما رو پیدا کردم که به صورت رایگان آموزش کار با اینستاگرام رو گذاشته بودید و ویدیوی کامل بود ، عالی کار کردید مرسی که هستید

    • آموزش افزایش فالوور در سایت وجود دارد ، آموزش کسب درآمد از اینستاگرام رو هم در آینده نزدیک حتما در اختیارتون قرارخواهیم داد.

  • آموزش های بسیار عالی و کاربردی دارید ، یک سوال داشتم اونم این بود که نرم افزار ساخت پست اینستاگرام چی خوبه ؟

    • نرم افزار های مختلفی برای ساخت پست های اینستاگرامی وجود دارد. بسته به دستگاهی که شما استفاده میکنید میتوانید از اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنید ، اپلیکیشن های canva ، inshot ، متن نگار ، فتوشاپ و premiere میتوانید استفاده کنید.

  • سلام
    ممنونم از اموزشتون خیلی کاربردی بود
    من آموزش اینستاگرام سایت های دیگه رو هم دیدم ولی این خیلی کامل تر بودش
    ممنونم ازتون

    • خواهش میکنم باعث افتخار که آموزش کار با اینستاگرام مجموعه کدپز براتون کارآمد بوده.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید