backup گیری از سایت ( تهیه نسخه پشتیبانی از وردپرس ) قسمت اول

خانه » مقالات اموزشی » وردپرس » افزونه های وردپرس » backup گیری از سایت ( تهیه نسخه پشتیبانی از وردپرس ) قسمت اول
آموزش تهیه ی backup

نویسنده:

محمد عرفان صادقیانی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

2033

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۷-۲۶

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

backup گیری از سایت ( تهیه نسخه پشتیبانی از وردپرس )  قسمت اول

سلام خدمت شما عزیزان و همراهان کدپز

نکات مثبت و ضروریی برای این کار وجود دارد به عنوان مثال شما با اعمال تغییری در سایت خود چندین پیغام و خطا را مشاهده میکنید که برای برطرف کردن آن زمان زیادی را از دست میدهید یا با خطا های بیشتری مواجه میشوید که برای پیشگیری از این موضوع شما میتوانید قبل از هر بروزرسانی از سایت خود یک نسخه پشتیبانی تهیه کرده و با اطمینان خاطر بروزرسانی خود را انجام بدهید .

در این مرحله قصد دارم اموزش backup (تهیه نسخه پشتیبانی) را بدون استفاده از افزونه و با استفاده از هاست را به شما معرفی کنم و در انتها چند افزونه ی کاربردی در این زمینه را به شما دوستان معرفی کنم و در پست های بعدی اموزش اختصاصی هریک را قرار دهم .

تهیه backup ( نسخه ی پشتیبانی هاست):

این کار بسیار ساده میباشد و شما میتوانید با استفاده از چند کلیک این کار را انجام دهید.

برای تهیه نسخه ی پشتیبانی ابتدا وارد هاست خود شده و گزینه ی backup را انتخاب میکنیم , سپس در صفحه ی ایجاد شده روی گزینه ی download a full website backup کلیک کنید .

backup site pic

اگر می خواهید نسخه ی پشتیبان به ایمیل شما ارسال شود، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و روی generate backup کلیک کنید .

 general a full backup pic

حال نسخه ی پشتیبانی به ایمیل شما فرستاه شده است ، شما میتوانید از انجا این نسخه را دانلود کنید .

در مرحله ی بعد به معرفی چند افزونه برای تهیه ی پشتیبانی گیری از سایت میپردازیم.

1)  Vaultpress : یکی از ایمن ترین سرویس های پشتیبانی است که به صورت خودکار بر اساس زمانی که کاربر برای بک آپ گیری برای آن مشخص میکند به صورت خودکار عملیات backup گیری را انجام میدهد .

چند نکته در مورد این افزونه وجود دارد که کارکردی اتوماتیک دارد و در کنار پشتیبانی برای شما حفظ امنیت نیز به عمل می آورد .همچنین برای استفاده از این افزونه شما میبایست در سایت WordPress.com عضو باشید .

2)  BackUpWordPress : یک افزونه وردپرسی هست که بصورت اتوماتیک و کاملا خودکار از فایل ها و دیتابیس سایت وردپرسی شما backup گیری خواهد کرد.

از نکات مثبت این افزونه میتوان سرعت بالا و استفاده از چند backup به صورت همزمان و استفاده از zip برای بالا بردن backup نام برد.

3)  Updraftplus + : یکی از محبوب ترین افزونه ها در زمینه ی backup گیری و پشتیبانی سایت میباشد . این افزونه تمامی نسخه های Php هاست را در بر میگیرد و با کارکردی ساده و خودکار و باز گردانی نسخه ی پشتیبانی به صورت کلی عمل میکند.

pic Updraftplus

4)  Duplicator : این افزونه علاوه بر قابلیت های افزونه های قبل، قابلیت ارسال و انتقال وردپرس بدون خرابی را دارد و توانایی تهیه ی پشتیبان گیری از قسمت های مختلف سایت به صورت دستی را دارد و استفاده از آن نیازمند دانش کامل این افزونه دارد .

pic duplicator

pic scheduled backup

شما میتوانید در پست های بعدی هر یک را به صورت اختصاصی اموزش ببینید.

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد شما میتوانید با مشاهده قسمت دوم backup ( نسخه پشتیبانی از وردپرس) با استفاده از افزونه راه های دیگری را هم امتحان کنید.

در پناه حق

محمد عرفان صادقیانی

محمد عرفان صادقیانی

سلام محمد عرفان صادقیانی هستم دانشجوی علوم کامپیوتر متولد تهران. از کودکی الگوهای زندگیم در این زمینه فعالیت و موفق شده اند من هم سعی بر این دارم که در این زمینه برای دنیا حضوری پررنگ و مفید داشته باشم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید