سئو چیست و معرفی و آشنایی کوتاه با آن

خانه » مقالات اموزشی » seo » سئو چیست و معرفی و آشنایی کوتاه با آن
ali image poster

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

2069

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۴۰۰-۱۲-۱۰

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

سئو چیست و معرفی و آشنایی کوتاه با آن

 سئو چیست؟

این عبارت مخفف Search Engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هدف اصلی آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. روزانه کاربران بسیاری کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش میدهد. هر چقدر جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است.

تکنیک های سئو مجموعه ای از دانش، خلاقیت و آنالیز هستند و روش های متنوعی برای این کار وجود دارد ولی همه آنها در هدف مشترکند. هدف اصلی رسیدن به رتبه یک گوگل است.

چرا به سئو نیاز داریم؟

موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، یاندکس و از همه مهمتر گوگل با ورود به سایت های اینترنتی محتوای آنها را بررسی کرده و براساس موضوع ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. برای این کار از الگوریتم های پیچیده ای استفاده میشود که کسی از آن اطلاع ندارد بعنوان مثال فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ مورد است.

کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میان نتایج نمایش داده شده پاسخ خود را دریافت میکنند. تعداد جستجو در اینترنت روزانه در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز انجام میشود. هرچقدر سهم شما از این کاربران بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات، ارایه خدمات یا حتی دریافت تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب بیشتر به سئو و حضور در صفحه اول گوگل وابسته خوهیم بود.

سئو چیست
سئو چیست و معرفی و آشنایی کوتاه با آن

آیا فقط سئو کافیست؟

چند سال پیش بهترین کانال بازاریابی اینترنتی سئو  بود؛ البته الان هم هست اما کانال‌های دیگری مثل ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و.. هم رشد خوبی داشته‌اند و نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد. جالبی داستان این است که همه کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به بهبود یک‌دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند.

اگر کمی به این موضوع فکر کنیم متوجه خواهیم شد که در نهایت این فقط رنکینگ سایت نیست که حائز اهمیت است. فرض کنید سایت شما با کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه اول نتایج جست‌وجو نمایش داده می شود و ترافیک ورودی قابل توجهی دارد اما هنگامی که به نرم افزار تحلیل و آنالیز سایت خود مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که نرخ Bounce Rate سایت شما بالای هفتاد درصد است. یعنی بیش از ۷۰ درصد بازدیدکنندگان سایت شما به محض بازدید از سایت شما یا از سایت شما خارج شده‌اند یا به نتایج جستجو بازگشته‌اند.

وقتی کاربر بعد از بازدید از سایت شما و بدون بازدید از صفحات سایت شما به نتایج جستجو بازگردد به آن Pogo-Sticking گفته می‌شود که می‌تواند برای موتورهای جستجو یک سیگنال منفی از جانب سایت شما باشد. چون شما نتوانستید مشکل کاربر را حل کنید و کاربر برای جستجوی بیشتر و پیدا کردن پاسخ مناسب دوباره به صفحه‌ی جستجو بازگشته است.

همیشه این را در نظر داشته باشید که گوگل در حال حاضر از الگوریتم یادگیری ماشین یا Machine Learning Algorithm استفاده می‌کند و با استفاده از آن توانسته به پیشرفت های قابل توجهی در بسیاری از فعالیت های خود دست پیدا کند. تمام قسمت‌های وب سایت شما از کدهای HTML و CSS گرفته تا فایل های جاوا اسکریپتی که استفاده می‌کنید به همراه محتوای سایت شما مانند قطعات یک پازل زیر ذره‌بین کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند و از فیلتر الگوریتم‌های پیچیده گوگل عبور می‌کنند.

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

4 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

دیدگاهتان را بنویسید