الگوریتم پنگوئن گوگل و بررسی راه های افزایش رتبه در گوگل

خانه » مقالات اموزشی » seo » الگوریتم پنگوئن گوگل و بررسی راه های افزایش رتبه در گوگل
الگوریتم پنگوئن و بررسی راه های افزایش رتبه در گوگل

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

23800

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۴۰۰-۱۲-۱۰

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

الگوریتم پنگوئن

سلام خدمت شما دوستان وهمراهان عزیز کدپز

با قسمت دوم از الگوریتم های گوگل برای سئوی سایت در خدمت شما عزیزان هستم.

برای مشاهده مطالب اولیه الگوریتم های گوگل برای سئو ی سایت اینجا کلیک کنید.

امیدوارم که بتونید از این مطلب نهایت استفاده رو ببرید.

این الگوریتم گوگل در سایت هایی استفاده می شود که یا استفاده از لینک دهنده های غیر طبیعی (unnatural backlinks) می خواهند با فریب دادن گوگل به پیشرفت هایی در نتایج گوگل دست یابند. در حالی که تمرکز اصلی  الگوریتم پنگوئن بر روی لینک های غیر طبیعی می باشد, اما فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که از نظر الگوریتم پنگوئن بر روی سایت ها تاثیر می گذارند. هرچند لینک ها مهم ترین فاکتور شناخته شده می باشد.

فاکتور های تاثیر گذار دیگر الگوریتم پنگوئن:

– محتوای به صورت اتوماتیک تولید شده

– پنهان کاری

– تغییر مسیر های فریب کارانه

– متن یا لینک پنهانی

– صفحات راه در رو

– بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط

– ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ, نصب ویروس ها, تروجان ها یا دیگر بدافزارها

– سوء استفاده از تکه های غنی نشانه گذاری شده

– ارسال پرس و جو های خودکار به گوگل

 چرا لینک ها مهم هستند؟

لینک مانند یک رای برای سایت شما می باشد. در صورتیکه از یک سایت قابل احترام به سایت شما لینک بشود این یک توصیه و پیشنهاد برای سایت شما می باشد. اما اگر یک سایت کوچک و ناشناخته به سایت شما لینک بکند پس این رای نمی تواند به اندازه یک رای از یک سایت معتبر حساب شود. با این حال اگر شما بتوانید تعداد زیادی از این رای های کوچک را بدست آورید, آنها واقعا می توانند متفاوت باشند. به همین دلیل است که در گذشته سئو کاران تلاش می کردند تعداد زیادی لینک از هر جایی که امکان پذیر بود دریافت کنند.

چیز دیگری که در الگوریتم های گوگل اهمیت دارد anchor text می باشد. anchor text متنی است که برای توضیح و نمایش لینک استفاده می شود. مثلا در لینک نقش سئو در طراحی سایت جمله ” نقش سئو در طراحی سایت” anchor text می باشد.

این سخت نیست که ببینید چگونه مردم این بخش از الگوریتم پنگوئن را دستکاری می کردند. به عنوان مثال فرض کنید که من کار سئو برای یک شرکت محوطه سازی در تهران انجام می دهم. در گذشته یکی از راه هایی که من می توانستم الگوریتم را فریب بدهم تا فکر کند شرکت مورد نظر من باید رتبه بالایی داشته باشد این بود که یک دسته لینک های خود ساخته بسازم و از anchor text در این لینک ها استفاده کنم که حاوی عباراتی مانند شرکت محوطه سازی تهران, محوطه سازی در تهران و محوطه سازی تهران باشند. در حالی که یک لینک معتبر از یک سایت شناخته شده مناسب می باشد, چیزی که مردم کشف کرده بودند ساختن تعداد زیادی لینک از سایت های با کیفیت پایین بود که کاملا هم موثر بود. به این ترتیب, آنچه سئو کاران انجام می دادند ساختن لینک های آسان در مکان هایی مانند لیست های دایرکتوری, مقالات خود ساخته و قسمت نظرات و پست های انجمن ها بود.

با اینکه ما دقیقا نمی دانیم که الگوریتم پنگوئن چه فاکتورهایی را در نظر می گیرد, اما آنچه از آن مطمئن هستیم این است که این الگوریتم تلاش می کن تا این گونه لینک های خود ساخته و بی کیفیت را پیدا کند. به نظر من, الگوریتم پنگوئن نوعی الگوریتم است که یک “فاکتور اعتماد” را روی لینک شما قرار می دهد. قبلا تصور می شد که پنگوئن بر روی یک سایت یا یک صفحه و یا حتی در سطح یک کلمه کلیدی تاثیر می تواند بگذارد, اما یکی از کارمندان گوگل به نام آقای جان مولر (John Mueller) چندین بار گفته است که الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم تاثیر گذار در سطح وب سایت است. این به این معنی است که اگر الگوریتم پنگوئن تعداد زیادی از لینک های به سایت شما را غیر قابل اعتماد تشخیص دهد, بنابراین اعتماد گوگل به کل سایت شما کاهش می یابد. به این ترتیب کل سایت شاهد یک کاهش رتبه بندی خواهد بود.

در حالی که الگوریتم پنگوئن بسیاری از سایت ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد, دیده شده که برخی از سایت ها کاهش جزئی در رتبه بندی خود داشته اند. این تفاوت البته به مقدار دستکاری کردن لینک ها که انجام شده بستگی دارد.

چگونگی بهبود یافتن مجدد رتبه بعد از ضربه خوردن از پنگوئن:

الگوریتم پنگوئن یک فیلتر می باشد درست مثل الگوریتم پاندا. این بدین معنی می باشد که این الگوریتم به صورت دوره ای مجددا اجرا می شود و سایت ها با هر بار اجرای آن دوباره ارزیابی می شوند. تا به حال این الگوریتم خیلی زیاد اجرا نشده است. آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن در تاریخ 4 اکتبر 2013 بود که به این معنی است که ما بیش از یک سال است که منتظر به روز رسانی جدید الگوریتم پنگوئن هستیم. به منظور بازیابی و بهبود یافتن از الگوریتم پنگوئن, شما نیاز به شناسایی لینک های غیر طبیعی که به سایت شما اشاره می کند دارید و آنها را حذف کنید و یا اگر شما نمی توانستید آنها را حذف کنید, شما می توانید از گوگل بخواهید تا دیگر آنها را به حساب نیاورد و این کار را با ابزار disavow tool انجام می دهید. سپس در دوره بعدی که الگوریتم پنگوئن تازه و یا به روز رسانی گردید, در صورتیکه شما به اندازه کافی برای پاک کردن لینک های غیر طبیعی فعالیت کرده باشید, شما یک بار دیگر در نظر گوگل اعتمادتان را بدست می آورید و در واقع مجددا اعتماد گوگل را جذب می کنید. در برخی موارد دوبار تازه شدن الگوریتم نیاز است تا یک سایت به طور کامل از تاثیرات پنگوئن رها شود زیرا حتی ممکن است تا 6 ماه برای پردازش کامل فایل disavow یک سایت زمان لازم باشد.

نمونه هایی از لینک های غیر طبیعی:

– لینک های خریده شده برای بدست آوردن رتبه

– تبادل لینک بیش از حد به صورت متقابل

– لینک های ایجاد شده به صورت خودکار با برنامه های لینک ساز

disavow tool ابزاری است که شما می بایست فقط در صورتیکه چگونگی کارکرد آن را واقعا می دانید از آن استفاده نمایید. در صورتیکه شما لینک های اشتباه را رد کنید (disavow کنید) به صورت بالقوه احتمال دارد به سایت شما آسیب وارد شود به جای اینکه مفید باشد.

نکته مهم این است که توجه داشته باشید سایت هایی که از تاثیرات الگوریتم پنگوئن بهبود می یابند, اغلب مثل یک موشک و با سرعت به همان رتبه های بالای قبل از جریمه شدن بر نخواهند گشت زیرا آن رتبه ها را با لینک های غیر طبیعی به دست آورده بودند که در حال حاضر این لینک ها در نظر گرفته نمی شوند.

تفاوت الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن:

الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوا ی نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

در ادامه به بررسی سایر الگوریتم های گوگل می پردازیم . با ما همراه باشید.

یاعلی .

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید