رنک الکسا چیست ؟ و چگونه رنک الکسای خوبی کسب کنیم؟

خانه » مقالات اموزشی » seo » رنک الکسا چیست ؟ و چگونه رنک الکسای خوبی کسب کنیم؟
رنک الکسا-alexa rank

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

2452

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۹-۰۲-۱۸

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

رنک الکسا چیست ؟

راز کسب Alexa Rank خوب چیست ؟

سلام عرض می کنم خدمت همه دوستان و عزیزان کدپز.

برای پی بردن به راز رنک الکسای خوب تا انتهای این اموزش همراه ما باشید.

برای اکثر افرادی که درحال کار با سایت ها هستند این سوال مطرح است که چگونه میتوانند رنک الکسای عالی داشته باشند یا رنک الکسای سایتشان را بهبود دهند ؟ ما اهمیت این موضوع را درک میکنیم و به همین دلیل مقاله ای در این باره برای شما عزیزان تهیه کرده ایم ، به عنوان یک معیار عمومی ، تبلیغ کنندگان سایت شما ، سرمایه گذاران و شرکای شما سعی بر بررسی رنک الکسای شما دارند و از ان به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب و کار شما استفاده میکنند . به همین دلیل بهبود بخشید رنک الکسای شما ارزش بالایی دارد ، پس لطفا 5 دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مقاله کنید تا رنک بهتری داشته باشید.

الکسا چیست ؟

الکسا یک واحد متریک است که خلاصه سریع از عملکرد سایت شما یا رقبایتان نسبت به تمام سایت های دیگر در وب ارائه میدهد. اگر روی آن تمرکز نکنید ممکن است تمام تلاش های شما در جهت بهبود ارزش و قابلیت دیده شدن کسب و کارتان انجام داده اید ، از دست برود. در کل ، قدرت سایت شما در وب به عنوان بهترین رتبه شما ترجمه میشود.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چطور می شود رنک الکسای سایت خود را بهبود ببخشیم ، بهتر است که یک گام به عقب برداریم و راجه به ترکیب بندی ان صحبت کنیم ، چرا که مهم است که ترکیب بندی الکسا را درک کنید تا متوجه شوید که چطور می شود ان را بهبود داد.

پس بیایید با با هم شروع کنیم ؛

رنک الکسا چیست ؟

رتبه بندی وب سایت شما تخمینی از میزان محبوبیت تان نسبت به سایت های دیگر است. رنک الکسا به این سوال مهم پاسخ می دهد که در مقایسه با دیگر سایت ها ، عملکرد سایت من چطور است؟

توجه داشته باشید که از آنجایی که رتبه یک معیار نسبی است ، پس رتبه سایت شما نه تنها به ترافیک سایت وابسته است ، بلکه به تغییرات ترافیک در سایت های دیگر نیز بستگی دارد.

الکسا داده های خود را چطور دریافت می کند؟

الکسا یک پنل داده ترافیک بزرگ دارد که متشکل از میلیون ها نفر در سراسر جهان است. براساس داده های این نمونه ، الکسا تعداد بازدید کنندگان همه سایت های اینترنتی را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل تصحیح جهت گیری ها و همچنین شناسایی و دور انداختن ترافیک جعلی یا هرزنامه است. این داده هایی که خدمت شما ارائه شده است توسط تیم ما جمع آوری شده است و عاری از هرگونه خطا و مشکل است. بنابراین شما میتوانید بهترین تصمیم برای کسب و کار خود بگیرید.

رتبه الکسا چطور محاسبه می شود؟

الکسا هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از هر صفحه (pageviews) برای مدت ۳ ماه را تخمین می زند.

سایتی که بیشترین ترکیبی از بازدید روزانه و بازدید از صفحه را در طی 3 ماه گذشته دارد ، در رتبه شماره یک قرار گرفته است.

در این رتبه بندی سایت با کمترین امتیاز در رنک ۳۰ میلیون قرار می گیرد و اگر هیچ جایگاهی در این رتبه بندی نداشته باشید ، به خاطر عدم بررسی سایت شما توسط هییت ارزیابی Alexa است.

تعداد بازدیدکنندگان از یک سایت چطور بر روی موفقیت الکسای شما تاثیر می گذارد ؟

اگر شما تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را در مقابل رتبه آن درنظر دارید ، چیزی شبیه به این می شود :

تعداد بازدید کننده در مقابل رنک الکسا

در راس این نمودار Google قرار دارد که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد و در رتبه 1 قرار دارد. این سایت‌ها در انتهای نقشه، مانند Google ، حجم عظیمی از ترافیک را در مقایسه با سایت‌های “long tail”(دم کوتاه) در انتهای دیگر، به دست می‌آورند.

نکته مهم این است که به دلیل شکل توزیع، تغییر بسیار کمی در تعداد بازدیدکنندگان به یک سایت در دنباله بلند منجر به یک تغییر بزرگ در رتبه می‌شود.

کلمات طولانی و رنک الکسا

به هرحال هرچه که به قسمت بالای نمودار نزدیک می شویم ، تعداد بازدید کننده بیشتری برای افزایش یک رتبه احتیاج است. برای مثال سایتی که در رتبه ۱۰ ام قرار گرفته از لحاظ حجم ترافیم با سایتی که در رتبه ۲۰۰ ام بسیار تفاوت دارد.

افزایش بازدیدکننده و رنک الکسا

کسب رتبه دقیق تر الکسا

برای به دست آوردن رنک الکسای دقیق می توانید معیارهای سایت خود را در الکسا تأیید کنید. سایتهای دارای معیارهای معتبر ، معیارهای خود را بجای اینکه بر اساس اطلاعات پانل داده ما برآورد شوند ، مستقیماً توسط الکسا اندازه گیری می کنند.

مشخص کردن معیارهای سایت شما ، رتبه دقیق تری را فراهم می کند اما لزوما بهتری نسبت به قبل را فراهم نمی کند. چندین مزیت دیگر از سایت های سنجش معتبر وجود دارد ، اما رنک الکسا فقط یکی از آنهاست.

بنابراین ، چگونه رتبه الکسا بهتری کسب می کنید؟

چندین تاکتیک وجود دارد که به بهبود رنک الکسا ی شما کمک می کند :

  • تولید محصول ، محتوای اصیل و به روزرسانی مستمر ارزش واقعی برای مخاطبین شما فراهم می کند. هنگامی که خوانندگان منابع را ارزشمند و آموزنده می‌یابند, آن‌ها با محتوای جدید و اشتراک در میان شبکه‌های خود (Link Building) درگیر می‌شوند و بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می‌کنند که به صورت بالقوه به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند. همچنین محتوا ی سایت از نظر کیفی توسط گوگل بررسی می شود و در صورت تایید از طرف گوگل پاداش می گیرید ، تا گام هایی را برای یافتن پاسخ بهتر برای مشتری نهایی بردارید.
  • وب سایت های ارتباطی پیدا کنید تا از طریق آن ها به وب سایت خود لینک دهید. این شیوه به موتورهای جستجو کمک می‌کند که جایگاه شما را به روشنی تعریف کنند و همچنین اعتماد و کیفیت سایت شما را افزایش دهند. به عبارت دیگر ، لینک های ورودی معتبر از سایت هایی که عملکرد خوبی دارند ، اعتبار سایت شما را افزایش می دهد. این تاکتیک باید با تولید محتوای اصلی و جذاب پشتیبانی شود ، زیرا که در غیر این صورت اگر بازدیدکنندگان مورد هدف شما به سایت شما بیایند ، در آن نمی مانند.
  • لینک های داخلی ، لینک هایی هستند که از یه پست یا صفحه ای از سایت شما ، به سایت خودتان ارجاع داده می شود. اینگونه لینک ها در کسب رنک الکسا بسیار موثرند چرا که بازدیدکنندگان را از طریق وب سایت خودتان دوباره به وب سایت تان بر میگرداند. آن ها به ساختار لینک های سایت شما نیز کمک می کنند. در کل ، هم لینک‌های ورودی و هم لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای وب سایت شما را بفهمند و مشخص کنند که چقدر برای بازدیدکنندگان ارزشمند است . این در حالی است که بخش مهمی از استراتژی آنلاین شما را لینک های مناسب تشکیل می دهند . همچنین لینک های بیش از حد می‌تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شود .
  • استراتژی رقبای خود را درک کنید و یاد بگیرید که چطور کار می کنند. این کار دلایل مختلفی دارد ، اما به طور خلاصه می توان گفت اینگونه تجزیه و تحلیل های رقابتی ، به شما درک روشنی از معیارهای مهمی که رقبا استفاده می کنند می دهد و در کل به شما این امکان را می دهد که تصمیمات تجاری بهتری بگیرید تا موقعیت شما را در بازارتان تثبیت و همچنین بهبود بخشد.
  • بهترین و اثربخش ترین تجربه های خود در زمینه سئو در وب سایتتان را دنبال کنید. سئو یک استراتژی بسیار مهم است که به مقدار قابل توجهی از زمان و توجه شما نیاز دارد. اما به این توجه کنید که سئو تنها برای بهبود رنک الکسا و قابلیت دیده شدن سایت شما نیست و آن برای درست کردن یک سایت کاربر پسند نیز هست. بدون داشتن یک تجربه کاربری خوب ، امکان نگه داشتن یا تبدیل کاربر به مشتری وجود ندارد.
  • منابع زیادی برای یادگیری سئو وجود دارد – که می توانید برای آموزش کامل آن به پست های قبلی بنده در کدپز مراجعه کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید تا به صفحه ی من وارد شوید. – اما الکسا یک انباشته بازاریابی به شما ارائه می دهد که شامل تحقیق درباره ی کلمات کلیدی مناسب ، تحلیل های رقابتی با سایر رقبا و همچنین ابزار های تجزیه و تحلیل وب می باشد.

خیلی ممنون که با ما همراه بودید. امیدوارم که این آموزش مفید بوده باشه.

می تونید سوالات ، پیشنهادات و نظرات خودتون را با ما در قسمت نظرات در میون بزارید.

موفق باشید.

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید