الگوریتم گورخر : بررسی این الگوریتم و شناخت راه های تعامل با آن

خانه » مقالات اموزشی » seo » الگوریتم گورخر : بررسی این الگوریتم و شناخت راه های تعامل با آن
الگوریتم گورخر یکی از الگوریتم های گوگل

نویسنده:

پوریا مرادی

Statistics-rafiki

تعداد بازدید:

1180

Calendar-amico (2)

تاریخ به‌روزرسانی:

۱۳۹۷-۱۱-۱۰

Work time-rafiki

زمان مطالعه:

5 دقیقه

الگوریتم گورخر

سلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز کدپز.
همونطور که می دونید یادگیری الگوریتم های گوگل و چگونگی برقرای ارتباط با اون ها یکی از مهم ترین شاخه ها در علم سئو است .
ما تا کنون به بررسی الگوریتم های گوگل که شامل : الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار ، الگوریتم پیج لایوت ، الگوریتم کبوتر ، الگوریتم موبایل گدون ، الگوریتم rank brain ، الگوریتم فرد ، الگوریتم موش کور پرداخته ایم .
یکی از الگوریتم های جدید گوگل ، الگوریتم گورخر است که قصد دارم در این پست شما رو به طور کامل با این الگوریتم آشنا کنم و نحوه برقرای ارتباط با اون رو به شما یاد بدم.


معرفی اجمالی الگوریتم گورخر ( zebra )


در دنیای امروز که از طریق اینترنت امکان ارتباط در تمام نقاط دنیا فراهم شده است ، کسب و کارهای زیادی به سمت فعالیت در فضای اینترنت روی آورده اند. همانطور که پیش بینی می شود بخش زیادی از این کسب و کارها با طراحی وبسایت و با استفاده از آن ؛ اقدام به فروش آنلاین کالا و یا خدمات خود می نمایند. قطعا این نوع کسب و کارها نیز مشتریان مخصوص خود را دارند و می توانند برای خودشان فروش خوبی را رقم بزنند.
همین است که در سال های اخیر فروشگاه های اینترنتی رونق بسیاری گرفته اند. هرجا که حرف درآمد و پول در میان باشد افرادی سودجو و کلاه بردار نیز با ترفندهای مختلف سعی در دزدی می نمایند.
ایجاد درگاه های بانکی جعلی و تخلیه حساب کاربران ، هک اطلاعات کاربران ، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دروغین و … روش هایی است که به کاربران از نظر مالی آسیب های زیادی را وارد کرده است. از همین رو گوگل به منظور پیشگیری از تخلفات و جلوگیری از آن ها اقدام به طراحی و راه اندازی الگوریتم گورخر نمود.

الگوریتم گورخر چیست و چه کاری می کند ؟


الگوریتم گورخر گوگل یا همان google zebra algorithm ؛ اقدام به بررسی و حذف فروشگاه های اینترنتی تقلبی ، فیک و بی کیفیت می نماید. چنین فروشگاه هایی پس از بررسی از موتور جستجوی گوگل حذف می شوند که قاعدتا در این موضوع سایر جستجوگرها نیز از گوگل تبعیت کرده و فروشگاه خاطی را حذف خواهند کرد. در یک کلام کار الگوریتم گورخر گوگل پاکسازی فضای تجارت الکترونیک از فروشگاه های بی کیفیت و کم ارزش است. بدین ترتیب اگر یک فروشگاه اینترنتی دارای کیفیت های لازم نباشد یا اقدام به کلاه برداری نماید ، سریعا از موتور جستجوی گوگل پاک می شود و در لیست اسپم گوگل قرار می گیرد.

چرا نام گورخر برای این الگوریتم انتخاب شده است؟


یکی از شگفتی های آفرینش پوست گورخر است. پوست گورخر به علت راه راه بودن باعث دور شدن حشرات می گردد. این باعث می شود پشه ها ، مگس ها و … از گورخر دور شده و این حیوان از گزند نیش حشرات در امان می ماند.
الگوریتم گورخر گوگل نیز اقدام به پاکسازی سایت های تقلبی و بی کیفیت از اینترنت نموده و در حقیقت کاربران را از گزند آن ها در مسون می نماید و برای همین است که گوگل چنین اسمی را برای الگوریتمش انتخاب کرده است.


استانداردهای کلی گورخر برای تایید کسب و کارهای اینترنتی


۱- داشتن گواهی نامه های دیجیتال به منظور تایید اعتبار وبسایت
۲- درج آدرس واقعی شرکت در وبسایت به منظور حصول اطمینان از وجود واقعی کسب و کار
۳- نظارت دائمی بر روی وبسایت و کنترل موجودی و ناموجودی محصولات
۴- ارتقای محصولات از نظر محتوایی و همچنین تامین کالاهای جدید
۵- وجود لینک خرید معتبر برای تمامی محصولات
۶- ارسال کالا در زمان کوتاه و مدت زمان مندرج شده در وبسایت
۷- ارائه گارانتی بمعتبر برای کالاهای دیجیتال و شکننده
۸- تطبیق منطقی مبلغ درج شده در وبسایت با مبلغ واقعی کالا در دنیای واقعی
۹- وجود امکان خرید در هر ساعت شبانه روز
۱۰- درج برچسب بر روی تمامی محصولات و ارسال فاکتور به خریدار
۱۱- امکان ورود و لاگین راحت کاربران در وبسایت
۱۲- وجود تنوع در روش های پرداخت و درگاه های بانکی و فعالیت بی نقص آن ها در وبسایت
۱۳- وجود روشی برای پیگیری کالای خریداری شده توسط کاربر وبسایت
۱۴- ارائه تخفیف و هدیه به کاربران
۱۵- وجود سیستم ارسال و حمل نقل و توضیح آن داخل وبسایت


نکاتی پیرامون الگوریتم گورخر


موتور جستجوی گوگل تمام تلاش خود را می نماید که بتواند وبسایت های معتبر و ارزشمندتر را شناسایی کرده و به آن ها رتبه بالاتری بدهد. قاعدتا هرچه فروشگاه اینترنتی شما قانون مند ، معتبر ، متنوع و در یک کلام بهتر باشد ؛ کاربران خرید امن و راحت تری را تجربه خواهند کرد و این همان چیزی است که گوگل به دنبال آن است.
داشتن پشتیبانی آنلاین و تلفنی ۲۴ ساعته ، پاسخگویی مناسب به کاربران از طریق چت آنلاین ، حفط حریم خصوصی کاربران و سیانت از اطلاعات آن ها ، تناسب تبلیغات با کیفیت خدمات ارائه شده ؛ مواردی هستند که از نگاه گوگل دور نخواهد ماند.

کلام آخر در مورد معرفی الگوریتم گورخر


توجه داشته باشید که سهم موتور جستجوی گوگل از بازار جستجو در جهان نزدیک به ۷۷ درصد است که این سهم در کشور ایران بالای ۹۰ درصد می باشد. این نشان می دهد که چیزی حدود ۳۰ درصد از ترافیک وبسایت های کوچک و متوسط از طریق گوگل بدست می آید. این آمار و ارقام نشان می دهد که جدی گرفتن استاندارهای گوگل چقدر می تواند مهم باشد.
زمانی فروشگاه شما دارای اعتبار است که از نظر گورخر گوگل قانون مند باشد. به همین منظور است که سایت ها باید از نظر ارائه خدمات به خریداران رتبه بالا داشته باشند و کاربران خریدی خوب و آسوده را تجربه نمایند.

ممنون که با ما همراه بودید .
درپناه حق باشید .
یاعلی

پوریا مرادی

پوریا مرادی

سلام پوریا مرادی هستم ، متولد تهران ، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی نرم افزار ، خیلی علاقه مند بودم به شغل های موج سوم و طراحی سایت و سئو سازی . با کمک دوستانم که تو این زمینه تجربه کار کردن داشتن شروع به کار کردیم و الان هم با تیم کدپز در خدمت شما هستم.

تا کنون 264 نفر در کدپز ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید